تاثیرامواج الکترومغناطیسی برنازایی وجنین انسان
 
مهندسی برق قدرت(Power electric engineering)
مهندس مهدی زاهدی کارشناس برق قدرت - شبکه های تولید - انتقال و توزیع
 
 

 

شاید بدترین حالتی که بتوان در مورد مضرات موبایل تجسم کرداستفاده از آن در دوران بارداری است. محققان دانمارکی اعلام کردند که استفاده مستمر و طولانی از تلفن همراه در هنگام بارداری موجب اختلالاترفتاری در کودک می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که فرزند زنانی که دردوران بارداری از تلفن همراه استفاده می کنند تا 80 درصد در معرض مشکلاترفتاری قرار دارند.
گزارش های پزشکی حاکی از آن است که امواج تلفن همراه روی ضربان قلب جنین پیش از تولد و پس از آن تاثیر می گذارد.
این گزارشات بخشی از نتایج مطالعات علمی 15 ساله در مورد تاثیر تلفن همراه برسلامت افراد است و در مجله پزشکی "بیماری های مسری " در دانمارک به چاپرسیده و در آن 13 هزار مادر در دوران بارداری مورد بررسی قرار گرفته اند.
براساس این مطالعات استفاده حتی دو تا سه بار در روز از تلفن همراه توسطمادران باردار می تواند مشکلاتی مانند پیش فعالی و اختلالات رفتاری را درکودکان به دنبال داشته باشد.
مادرانی که از تلفن همراه استفاده می کنندفرزندان خود را تا 54 درصد دچار مشکلات ارتباطات اجتماعی و اختلالات روحی وروانی قرار می دهندو استفاده از تلفن همراه پیش از 7 سالگی نیز در کودکان مشکلات رفتاری به وجود می آورد.
25
درصد این کودکان در معرض اختلالات روحی، 24 درصد با مشکل ارتباط با کودکان دیگر، 35 درصد پیش فعالی و 49 درصددر معرض مشکلات رفتاری قرار می گیرند.
یکی از بدترین چیزها برای جنینی که در شکم مادر است، امواج الکترومغناطیسی موبایل است. بدن جنین هنوز بافت خوب و کاملی را به خود نگرفته و بسیار حساس است. امواج موبایل منجر به کاهش عکس‌العمل مولکولی در بدن جنین می‌شود.

این مسأله باعث ضعیف شدن سیستم‌های مختلف بدن می‌شود که شاید هنگامی که فرزند به دنیا آمد در آندیده نشود، ولی پس از سال‌ها بیماری‌های مختلفی خود را نشان دهند. درکشورهای سوئیس و اتریش به خانواده‌ها بسیار تأکید شده که بچه‌های زیر 16سالاصلاً با موبایل صحبت نکنند.
چرا؟
شما اگر یک سلول را در نظربگیرید، دیواره‌ای آن را احاطه کرده است. سلول‌های مغز بچه‌ها هنوز شکل وساختار محکمی به خود نگرفته‌اند. در واقع تکامل یافته نیستند و دیوارهم حکمی ندارند. به همین دلیل میزان بیشتری از تشعشعات را از خود عبورمی‌دهند که باعث اختلالات عصبی در آن‌ها می‌شود و مسائلی مانند چشم درد وکم‌ اشتهایی در آنها دیده می‌شود.

در کل حدود 58 درصد امواج موبایل‌ها برای کودکان و نوجوانان بیشتر مضر است. علاوه بر آن در برخی کشورهای اروپایی استفاده از موبایل‌ را در فضاهایی که افراد زیادی تجمع کرده‌اند، مانند اتوبوس، صحیح نمی‌دانند، زیرا امواج موبایل تنها به شخص استفاده کننده آسیب نمی‌رساند، بلکه نسبت به میزان فرکانسش افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 17 دی 1393برچسب:تاثیرامواج برجنین, :: 20:9 :: توسط : مهندس مهدی زاهدی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید.موضوعات این سایت در مورد شبکه های تولید - انتقال وتوزیع است منتظرنظرات شماهستیم و آماده پاسخ گویی سوالات شماعزیزان هستیم.
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مهندسی برق قدرت(Engineeri Electrical power) و آدرس m-zahedi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 145
بازدید کل : 224003
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید